dimecres, 17 de desembre del 2014

Historia bloc 1 - quinzea 2

Pla de treball

Història. Bloc 1

Pla de treball del Lliurament 2

Continguts

Les transformacions econòmiques del segle XIX
  • La demografia.
  • Els canvis en l'agricultura.
  • Les transformacions industrials.
  • La creació del mercat comú espanyol.
  • L'economia catalana al segle XIX.
  • El moviment obrer. .

Orientacions

Orientacions generals per al treball del lliurament.
Abans de fer cap activitat d'avaluació és important fer un treball d'estudi, lectura, resums, comprensió conceptes lliurament. Tens al lliurament 1 una activitat d'aprenentatge sobre les fonts primàries i secundàries L1AP1_Fonts.
Activitats en anglès: El nostre institut participa al projecte educatiu de llengües estrangeres – anglès- denominat CLILContent and Language Integrated Learning. Es tracta d’oferir l’aprenentatge d’una matèria en anglès.La matèria d’Història us proposa participar, de manera voluntària, en aquest projecte fent els les activitats d'avaluació dels lliuraments en anglès.
El lliurament constarà, com al lliurament en llengua catalana, d’uns materials de consulta i unes activitats a fer, però ara en llengua anglesa. No us caldrà fer les altres activitats en català si les feu en anglès.

Seqüència de treball

  1. Llegeix el material d'estudi indicat en Recursos.
    Unitat 2 del llibre de text/ recursos d'estudi relacionats amb el tema.
  2. Completa el qüestionari d'aprenentatge sobre fonts primàries i secundàries, si al lliurament 1 no has fet aquesta activitat, L1AP1_Fonts
    • Nombre il·limitats d'intents
  3. Participa en el fòrum L2ACR2_Fòrum
    • no és activitat avaluable.
  4. Completa els qüestionaris d'ampliació: L2AM1,L2AM2.            Nombre il·limitats d'intents, no són activitats avaluables, són voluntàries.
  5. Completa els qüestionaris d'avaluació L2AC1, L2AC2, L2AC3
    • Pes de la nota sobre el global del Lliurament:La nota final del lliurament serà la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingues en les activitats d'avaluació
    • Nombre d'intents: 2
  6. Fes la tasca L2ACR1_Tasca.
    • Pes de la nota sobre el global del Lliurament: La nota final del lliurament serà la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingues en les activitats d'avaluació
-------------

L2. Recursos d'estudi

Al Pla de Treball de cada lliurament teniu les unitats d'estudi concretes, si voleu ampliar els vostres coneixements feu una ullada a aquestes.
  1. El procés d'industrialització:
  2. Documents:
    • Pi i MargallLa reducción de las horas de trabajo.Un dels temes principals del moviment obrer va ser la reducció de la jornada laboral.
    • Pi i Margall: La instrucció pública. Pi i Margall critica el desinteresde l'Estat cap a l'ensenyament.
    • F Alsina: Los niños que trabajan crecen más robustos. Les criatures i les dones asseguraven una ma d'obra barata i Alsina justifica el treball infantil, les jornades de 9 o 12 hores...
    • Karl MarxSocialisme, comunisme, societat de classes i explotació
    • Arxiu Nacional de CatalunyaEl món del treball.
    • La Alta sociedad. Siglo XX. Vicent Verdú: "Entre las treinta familias más importantes de Francia, más de la mitad eran ya importantes hace un siglo y, algunas, desde el siglo XVIII.... Llamativamente, en vísperas del siglo XXI, mientras los obreros aparecen descoyuntados políticamente, sindicalmente, culturalmente y hasta familiarmente, la única Internacional unida es la que forman los grandes burgueses. "
    • Treball infantil any 2013 (enllaç)

  3. Audiovisuals:Films:
    • Daens: Us recomanem molt veure la pel•licula DAENS. Podeu veure la història real de la industrialització a Aalst i entendre molt bé el tema de les lluites obreres, de l'origen del moviment obrer i dels partits polítics d'esquerres i les divisions a les dretes. També la dificultat per aconseguir el dret de vot i tots els fraus electorals d'aquells temps.
      Aquest és un breu resum,però us aconsellem intentar veure tota la pel.lícula.
      .
    • Temps modernes (Chaplin)
    • Germinal. enllaç
    Si voleu conèixer com vivia la burgesia catalana a la Barcelona del segle XIX podreu visitar "el Pis" de la Pedrera  a BCN (enllaç). 
    Maquinària
     R. Industrial:
     Science Museum, on podeu veure la maquinaria del període industrial.
    La Barcelona de Cerdà: Mapes Pla Cerdà

    Bicentenari Dickens:
     Podeu veure les condicions de treball a l'Anglaterra industrial llegint els llibres de Charles Dickens.
    El Mundo.
    Web
     bicentenari

    Figuerola el pare de la pesseta.
    Dones treballadores del Poble Nou
    Desamortitzacions: (clicar)Catalunya la fàbrica d'Espanya
    Montjuïc la muntanya odiada de Barcelona (enllaç
    Actualitat:
  4. Bolivia: Imatges, aquí los niños quieren trabajar- enllaç-
  5. Condicions laborals Bangladesh: general  (enllaç)
    (clicar)
---------

  •  Reforç: societat segle XIX


    L2AM1_Desamortització

    Activitat no avaluable
    Per a poder respondre correctament les qüestions que et planteja l'activitat has de llegir detingudament el text de Simón Segura i consultar abans tota la informació que surt a la Unitat sobre aquest tema

    DESAMORTITZACIÓ

    “La importància de la Desamortización en el siglo XIX fue tal que ha pasado a constituir uno de los capítulos mas importantes de nuestra historia religiosa, económica y social. El trasvase de miles de fincas rústicas y urbanas, la pérdida de gran parte del patrimonio de la Iglesia, la exclaustración de miles de religiosos, el abandono de los edificios que fueron conventos, la venta de bienes cuantiosos que desde hacia siglos pertenecían a instituciones civiles y la aparición de una burguesía comparadora de todos los bienes desamortizados son elementos que se suman para hacer de la Desamortización “el gran fenómeno del s. XIX”.


    F. Simón Segura: La desamortización española del s. XIX I.E.F. Madrid, 1973.

    Vídeo: Desamortització
    )


    Reforç: societat segle XIX

    Activitat de reforç societat segle XIX


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada