dilluns, 22 de desembre del 2014

HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI - quinzena 2


----------------------------------------

Pla de treball

Història del món contemporani

Pla de treball del Lliurament 2

Continguts

Orientacions 

En aquest lliurament assistirem a l'inici de la primera Revolució industrial que va començar cap a l'any 1780 i a la segona Revolució industrial que es va iniciar  als voltants de l'any 1865.
Juntament amb la Revolució industrial es van produir d'altres canvis tots connectats i relacionats amb l'agricultura, població i transports.
Amb la Revolució industrial va triomfar el capitalisme liberal i dues noves classes socials ( burgesia i proletariat).
Les dures  condicions de vida dels obreres porten a l'aparició d'una sèrie d'ideologies, organitzacions i els primers moviments obrers.
Els moviments socials comencen a manifestar importants diferències ideològiques que es plasmaran a la I Internacional.
Socialisme i anarquisme són els grans protagonistes ideològiques
La competència econòmica entre les potències industrialitzades i la rivalitat  dels seus interessos imperialistes les van portar a la formació d'aliances enfrontades i al desenvolupament d'una política d'armaments.
Aquesta Pau armada va esclatar donen lloc a la I Guerra Mundial.
També a principis del Segle XX, Rússia era un país molt esquinçat per profundes tensions socials i polítiques sense afegir la manca de desenvolupament econòmic...aquesta situació donarà lloc a un primer intent de revolució 1.905 però el país seguirà sota un govern absolutista que no sortirà del poder fins a la Revolució Russa (1917.
La I Guerra i la posterior Revolució russa canviaran el mapa europeu.
Els anys posteriors a la guerra estan presidits per la intransigència del Tractat de Versalles i, ja posteriorment, pels Pactes de Locarno.

Seqüència de treball

 1.  Llegeix el material d'estudi indicat en Recursos.

 2.  A continuació llegeix i procura entendre el material didàctic de suport i fes els  exercicis que tens plantejats a les activitats d'aprenentatge.
 3. Fes la tasca L2ACR1_ Activitats S1_14-15
  • Pes de la nota sobre el global del lliurament. La nota final del lliurament serà la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingues en les activitats d'avaluació
 4.  Completa el qüestionari d'avaluació L2AC2_qüestionari 1. Segona Revolució Industrial-1
 5. Completa el qüestionari d'avaluació L2AC3_qüestionari 2. Els moviments socials
 6. Completa el qüestionari d'avaluació L2AC4_qüestionari 3. La I Guerra Mundial
  •  Nombre il·limitats d'intents
  •  no és activitat avaluable
 8. Visualitza els vídeos L2AM3_Adreces,vídeos i pel·lícules per consolidar continguts i procediments   i procura recordar els conceptes.
  • no és activitat avaluable

----------------------------------------

La I i II Revolució Industrial- A

Pàgina web de "claseshistoria.com".

----------------------------------------

La I Revolució industrial


---------------------------------------

La II Revolució industrial


--------------------------------------

Els moviments socials


--------------------------------------

Les teories socialistes


--------------------------------------

El moviments obrer


-------------------------------------

La Primera Guerra Mundial.


------------------------------------

La I Guerra Mundial: La Gran Guerra.


------------------------------------

La Revolució russa A


-----------------------------------

La Revolució russa B


----------------------------------

L2AP1_Material didàctic de suport a): com analitzar una biografia

...COM ANALITZAR UNA BIOGRAFIA (...un personatge històric)
Molt sovint la biografia d' un personatge ens pot donar molta informació sobre un determinat període històric i val la pena llegir-la i així conèixer  molt més d’aquest moment.
Ara bé, les fonts d’informació que consultem ens ofereixen moltes dades i hem d’aprendre a saber quina ens ajudaria més.
Per tal de guiar-nos us exposo seguir aquest passos:
1. Recollim la informació sobre la biografia en llibres o bé pàgines web i ens fixem :
- any de naixement
- any de la seva mort
- on va viure?
- el situen en un període històric i així ja saps els principals esdeveniments històrics paral.lels o simultanis a la seva vida

2. Parlem i/o descrivim el personatge
-  llegim les  seves obres i activitats més importants
-  es relacions que va tenir amb els fets històrics que es van  produir al llarg de la seva vida    

3.Pensem en com aquest personatge va influir en la seva  societat ja sigui per:
-   les seves idees...
-   decisions...

4. I per últim veure si tot allò que ha fet, decidit es manté avui o si ha influït en altres

Quan hagis treballat aquest procediment pots aplicar-lo a personatges 
- polítics com........
- científics  com.....
- pensadors  com ....
- artistes com....
Però procura que hi siguin del S XIX i XX
Aquí tens una web per tal de recercar i posar en pràctica l’esquema de treball.


-----------------------------------

L2AP2_Material didàctic de suport: b) com treballar un film històric

Les pel·lícules poden ser fonts d' informació i interpretació del passat. La recreació d’aquest ens ofereix l' oportunitat d' apropar-nos-hi, d' imaginar el que va passar.
Per tal de  fer-ho caldrà que cerqueu films (documentals o comercials) que us ajudin a entendre millor aquell moment històric.
Una vegada visulitzat  el film o documental procureu tenir en compte aquest passos perquè us ajudaran a completar l’escenari històric. És  a dir a entendre el seu moment polític, les relacions socials i la seva situació
econòmica.
Esquema que podeu seguir:
1. Identificar-la
Significa treballar o bé estudiar la seva fitxa tècnica:
-         títol
-         director
-         actors principals
-         any
-         nacionalitat
-         gènere

2. Analitzar-la
Significa:
-         identificar el tema o idees principals
-         relatar l’argument esquemàticament
-         descriure els personatges
-         descriure l’espai
-         descriure el context històric

3. Valorar-la
Significa que des de la teva òptica ressaltis els aspectes  positius i negatius  que més t’hagin cridat l’atenció.

Per tal de posar en pràctica tot el procediement us deixem una relació de films Cinema i història

i si voleu seguir un altre procediment aquí teniu un altre enllaç

---------------------------------

L2AP3_Activitat sobre la I Guerra Mundial i el moviment femení

                          Les repercussions de la Primera Guerra Mundial per a les dones
  • Fixeu-vos en les dades  que teniu a les columnes - països i els anys
  • Penseu com s'entenia el sufragi universal i reflexioneu si realment és universal (ja que recull únicament  a la població masculina)
  • Aprofiteu per recordar el sufragi censatari (quins votaven?)

País
Dret a vot de les dones
Dinamarca
1915
Rússia
1917
Gran Bretanya
1918-1928
Àustria
1918
Alemanya
1918
Hongria
1918
Països Baixos
1919
Polònia
1919
Suècia
1919-1921
Txecoslovàquia
1919-1921
Bèlgica
1920-1948
i a Espanya                                                               ?*
              Activitats:
Comentari del quadre
Durant la Gran Guerra, les dones van ocupar els llocs de treball que fins aleshores havien estat reservats exclusivament pels homes. Per tant, la guerra va donar a les dones un nou lloc dins de la societat.
D’aquesta manera, en finalitzar el conflicte bèl·lic, el 35% de la mà d’obra industrial a la Gran Bretanya i Alemanya era femenina. Però, a més, les dones van començar a incorporar-se a l’activitat laboral a les oficines i a les professions liberals.
Aquesta presència massiva de la dona en el món del treball durant la guerra per la mancança de mà d’obra masculina va suposar un estímul molt important perquè, en la postguerra, es reprengués la lluita organitzada per aconseguir l’emancipació femenina.
La discriminació de la dona s’estenia a totes les esferes de la vida, però arran dels canvis produïts en la postguerra la condició femenina aniria millorant, encara que molt lentament. Alguns signes externs serien un bon exemple d’això: la introducció dels vestits còmodes i lleugers, la nova moda dels cabells curts (a le garçon), el nou costum de fumar i la incorporació a la vida social (freqüentaven els cafès, conduïen cotxes i donaven les seves opinions polítiques, entre d’altres).
En un article aparegut al diari ABC de Madrid el 3 de febrer de 1918 es parlava d’aquesta manera del gran pas endavant que s’estava donant en la conquesta dels drets de les dones:
El moviment feminista es propaga victoriosament i encara ho farà més un cop acabada la guerra. Com que les dones substitueixen els homes en molts serveis urbans han arribat a adquirir pretensions molt justificades, segons diuen elles. A Rússia, Finlàndia, Hongria i Anglaterra s’està a punt de concedir el sufragi a les dones. D’altra banda, una dona ha intervingut en les negociacions de Brest-Litovsk, fet sense precedents en la Història. Al Japó [...] s’obliga les nenes a assistir a les l’escola fins els catorze anys i [...] s’han creat escoles superiors de noies a diverses poblacions.
Tot i això, en l’època posterior a la guerra, l’assoliment més important per a les dones va ser el progressiu reconeixement del seu dret a vot. D’aquesta manera, l’emancipació femenina seria un dels grans temes del món d’entreguerres. Aquesta va ser l’evolució de la concessió del dret a vot a les dones en els països europeus afectats per la guerra.

Seguint amb aquesta línia de treball val la pena veure com a l'altra part- més enllà del mur de Berlín-comunista es contempla la dona
I per tal d'esbrinar-ho podeu:
LLegir el textObservar el cartell
El Partido debe contar con órganos -grupos de trabajo, comisiones, comités, secciones, o como se decida denominarlos-  cuya tarea especial consista en despertar sobretot a les dones , vincularlas al Partido y mantenerlas bajo la influencia de éste. Para ello es necesario, sin duda alguna, que desarrollemos plena­mente una labor sistemática entre estas masas femeninas. Debemos educar a las mujeres que hayamos conseguido sacar de la pasividad, debemos reclutarlas y armarlas para la lucha proleta­ria de clases bajo la dirección del Partido Comu­nista. No sólo me refiero a las proletarias que trabajan en la fábrica o se afanan en el hogar, sino también a las campesinas, a las mujeres de distintas capas de la pequeña burguesía. Ellas también son víctimas del capitalismo, y desde la guerra lo son más que nunca. Psicología apolítica, no social, atrasada, de estas masas femeninas; es­trechez del campo de su actividad, todo su modo de vida: éstos son los hechos. No prestar atención a esto sería inconcebible, completamente inconcebible. Necesitamos métodos especiales de agita­ción y formas especiales de organización. No se trata de una defensa burguesa de los 'derechos de la mujer', sino de los intereses prácticos de la revolución.

Maestro Lenin en "Mis recuerdos con Lenin" de Clara Zetkin
"Las Mujeres Trabajadoras bajo la bandera del Partido. Larga vida al día internacional de la mujer trabajadoras, 8 de Marzo.


--------------------------------

L2AC1_Tasca. Activitats S1_14-15

HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI
LLiurament 2
HEU D’ESCOLLIR UNA OPCIÓ (A O B)
OPCIÓ A
Observeu la imatge següent  i responeu a les qüestions plantejades [10 punts]
Sufragisme i feminisme
1. Definiu el terme sufragisme femení [ 4 punts]
2. a) Observeu  el quadre de l'evolució de la incorporació de la dona al treball des de 1914, durant la I Guera Mundial i fins 1920. 
Percentatge de dones sobre homes empleatsIndústriaTransportAgriculturaComerçTotal de treballadors
Juliol 191426%2%9%27%24%
Juliol 191835%12%14%53%37%
Juliol 192027%4%10%40%28%
Font: Encyclopedia of the First World War
     b) Llegiu el següent text " La realitat econòmica i política de la Primera i Segona Guerra Mundial va obligar a que la societat incorporés al treball a mares i dones casades. El seu esforç econòmic va ser-hi decisiu durant les guerres."
      Digueu, raonant la resposta, en quin sentit va ajudar a la consecuciuó del dret de vot femení la incorporació al treball de les dones.  [ 4 punts]
3.   Definiu la Segona Internacional .  [ 2 punts]

OPCIÓ B
Observeu la  imatge següent  i responeu a les qüestions plantejades [10 punts]
              "Lenin"
1.  a) Digueu què representa aquesta imatge
     b)     "        quina intencionalitat té la imatge
     c)    "        quan la situes (període)
     [6 punts]
2. Definiu els termes subrajats que composen part dels esdeveniments de la Revolució Russa  
  •   L'any 1914 Rússia entra en guerra formant part de la Triple Entente
  •   L'any 1916 es va iniciar la Vaga General a Sant Petesburg
  •   Durant el mes d'octubre de 1917, Lenin i Trotski van considerar que havia arrribat el moment   de finalitzar amb  la situació política actual
  •   El 3 de març de 1918, els bolxevics signen el Tractat de Brest-Litovsk
Triple EntenteVaga GeneralTrotskibolxevics
Darrera modificació: dimarts, 23 setembre 2014, 22:55

-------------------------------

L2ACR1_ Activitats S1_14-15

HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI
LLiurament 2
HEU D’ESCOLLIR UNA OPCIÓ (A O B)
OPCIÓ A
Observeu la imatge següent i responeu a les qüestions plantejades [10 punts]
Sufragisme i feminisme
1. Definiu el terme sufragisme femení [ 4 punts]
2. a) Observeu el quadre de l'evolució de la incorporació de la dona al treball des de 1914, durant la I Guera Mundial i fins 1920.
Percentatge de dones sobre homes empleatsIndústriaTransportAgriculturaComerçTotal de treballadors
Juliol 191426%2%9%27%24%
Juliol 191835%12%14%53%37%
Juliol 192027%4%10%40%28%
Font: Encyclopedia of the First World War
b) Llegiu el següent text " La realitat econòmica i política de la Primera i Segona Guerra Mundial va obligar a que la societat incorporés al treball a mares i dones casades. El seu esforç econòmic va ser-hi decisiu durant les guerres."
Digueu, raonant la resposta, en quin sentit va ajudar a la consecuciuó del dret de vot femení la incorporació al treball de les dones. [ 4 punts]
3. Definiu la Segona Internacional . [ 2 punts]
OPCIÓ B
Observeu la imatge següent i responeu a les qüestions plantejades [10 punts]
"Lenin"
1. a) Digueu què representa aquesta imatge
b) " quina intencionalitat té la imatge
c) " quan la situes (període)
[6 punts]
2. Definiu els termes subrajats que composen part dels esdeveniments de la Revolució Russa 
  • L'any 1914 Rússia entra en guerra formant part de la Triple Entente
  • L'any 1916 es va iniciar la Vaga General a Sant Petesburg
  • Durant el mes d'octubre de 1917, Lenin i Trotski van considerar que havia arrribat el moment de finalitzar amb la situació política actual
  • El 3 de març de 1918, els bolxevics signen el Tractat de Brest-Litovsk
Triple EntenteVaga GeneralTrotskibolxevics

-------------------------------

Solucionari de les activitats amb retroacció S1_14-15

HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI
SOLUCIONARI. LLiurament 2
HEU D’ESCOLLIR UNA OPCIÓ (A O B)
OPCIÓ A
Observeu la imatge següent i responeu a les qüestions plantejades [10 punts]
Sufragisme i feminisme
1. Definiu el terme sufragisme femení [ 4 punts]
El sufragisme va ser un moviment internacional de reivindicació del dret de les dones a exercir el vot. Originat als Estats Units a finals de la dècada de 1840, i amb una forta implantació al Regne Unit, des de 1865 el moviment es va estendre a gran part dels països europeus.
El sufragisme britànic va ser especialment actiu. La Unió Nacional de Societats pel Sufragi de les Dones (National Union of Women's Suffrage Societies), creada el 1897, va aplegar totes les activistes prosufragi femení de les ciutats angleses, i la seva coordinació va possibilitar la realització d'accions a escala nacional. Les reivindicacions de la Unió es van anar ampliant, i incloïen, a més del dret de vot, el dret de les dones a rebre el mateix salari que un home pel mateix treball, el dret de les dones a ser les tutores legals dels seus fills, juntament amb els pares, i la incorporació de les dones a la carrera judicial.
2. a) Observeu el quadre de l'evolució de la incorporació de la dona al treball des de 1914, durant la I Guera Mundial i fins 1920.
Percentatge de dones sobre homes empleatsIndústriaTransportAgriculturaComerçTotal de treballadors
Juliol 191426%2%9%27%24%
Juliol 191835%12%14%53%37%
Juliol 192027%4%10%40%28%
Font: Encyclopedia of the First World War
b) Llegiu el següent text " La realitat econòmica i política de la Primera i Segona Guerra Mundial va obligar a que la societat incorporés al treball a mares i dones casades. El seu esforç econòmic va ser-hi decisiu durant les guerres."
Digueu, raonant la resposta, en quin sentit va ajudar a la consecuciuó del dret de vot femení la incorporació al treball de les dones. [ 4 punts]
La situació de la dona va canviar amb l’esclat de la Primera Guerra Mundial. La incorporació de bona part dels traballadors dels països industrialitzats als respectius exèrcits, va fer que moltes dones comencessin a treballar a les fàbriques per tal de contribuir a l’economia de guerra nacional. El seu paper en la rereguarda va ser fonamental durant el conflicte: tenint cura dels ferits com a infermeres, com a treballadores a les fàbriques d’armament i municions, en la indústria tèxtil i en altres àmbits estratègics. Les dones europees havien aconseguit la igualtat econòmica, i per tant, el següent pas era aconseguir la igualtat política. Els governs que havien demanat la seva col·laboració a l’economia de guerra, en molts casos no s’hi van poder negar.
Durant el període d’entreguerres (1919-1939) la població femenina de molts països va aconseguir el dret a vot: als nous estats europeus sorgits després de la guerra – Polònia, Irlanda o Hongria – o als països on el sistema polític va canviar – l’Alemanya de Weimar, Segona República Espanyola o Àustria-. Als Estats Units les dones van poder votar el 1920, i a la majoria de països desenvolupats el vot femení era una realitat en començar la Segona Guerra Mundial. Tot i així, encara existien algunes vergonyoses excepcions com França o Suïssa.
En el cas d’Espanya, les dones van poder votar per primera vegada a les eleccions del 1933.
3. Definiu la Segona Internacional . [ 2 punts]
La Segona Internacional va ser una organització creada el 1889 pels partits socialistes (socialdemòcrates i comunistes) que desitjaven coordinar l'activitat internacional del moviment obrer que s'havien format en gran part dels països europeus. Va continuar el treball de la Primera Internacional fins a la seva dissolució el 1916. També coneguda inicialment com la Internacional Obrera.
Durant la II Internacional es va definir el distanciament de les dues vessants del socialisme. Per una part, els partits que estaven d'acord amb una revolució obrera però mitjançant la lluita dins els parlaments per arribar a una revolució obrera (doncs així ho recollien els estatuts dels nous Partits Socialistes europeus), aquests foren els anomenats, encara avui en dia, partits socialistes que esdevingueren moderats i amb representació parlamentària, entre ells: PSOE (Partido Socialista Obrero Español), Partit Laborista (Regne Unit), SPD (Partit Socialdemòcrata Alemany), etc. Per l'altra banda, hi havia els partits que seguien apostant per la revolució i per la voluntat d'aconseguir una societat comunista amb la lluita revolucionària d'alliberament per tal d'aconseguir els seus propòsits.
Des de llavors els camins dels partits socialdemòcrates i dels partits comunistes es van distanciar; uns convertint-se en partits polítics amb representació parlamentaria i els altres com a partits de lluita i revolució obrera.
OPCIÓ B
Observeu la imatge següent i responeu a les qüestions plantejades [10 punts]
"Lenin"
1. a) Digueu què representa aquesta imatge. A Vladímir Ilich Uliánov,  conegut com Vladímir Ilich Lenin, V.L Lenin o simplement Lenin,  polític, revolucionari, teòric polític
b) " quina intencionalitat té la imatge. Donar-li més força, més poder al líder
c) " quan la situes (període). Després de la revolució d'octubre
[6 punts]
2. Definiu els termes subrajats que composen part dels esdeveniments de la Revolució Russa 
  • L'any 1914 Rússia entra en guerra formant part de la Triple Entente
  • L'any 1916 es va iniciar la Vaga General a Sant Petesburg
  • Durant el mes d'octubre de 1917, Lenin i Trotski van considerar que havia arrribat el moment de finalitzar amb la situació política actual
  • El 3 de març de 1918, els bolxevics signen el Tractat de Brest-Litovsk
Triple EntenteVaga GeneralTrotskibolxevics
Coalición conformada per tres països europeus a principis del segle XX, per enfrontar amb garanties un conflicte bèlic que en aquell moment es cernia sobre Europa. Com a final va passar amb la ! Guerra Mundial.
Una vaga general és una acció de protesta duta a terme per tota la força de treball d'una ciutat, regió o país, consistent en deixar de treballar i manifestar-se al carrer per a aconseguir un objectiu econòmic o polític. A finals del segle XIX i començaments del segle XX van ser molt comunes perquè els moviments sindicals tenien una gran influència a nivell internacional.
Trotski fue un dels organitzadors calu de la Revolució d'Octubre que va permetre als bolxevicsprendre el poder en novembre de 1917 en Rússia
Durant la guerra civil va desempenyar el càrrec de comisari d'assumptes militars.
Va negociar la retirada de Rússia de la Primera Guerra Mundial mitajançant la Pau de Brest-Litovsk.
Posteriorment es va enfrontar políticament a Stalin.Fet que  li va suposar l'exilii i posterior assessinat
Els bolxevics (del rusбольшевик, bolxevik, "membre de la majoria") eren un grup polític radicalitzat dins del Partit Obrer Socialdemòcrata Rus, dirigit per Vladímir Ílitx Uliànov «Lenin», contraposat als menxevics, dirigits perJulius Martov.
Darrera modificació: dimecres, 24 setembre 2014, 11:36

-------------------------------

Començat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:33
EstatAcabat
Completat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:35
Temps emprat2 minuts 5 segons
Punts1,0/1,0
Qualificació10,0 sobre 10,0 (100%)
Retroacció
Perfecte

Pregunta 1

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Aquest qüestionari té com objectiu ajudar-te a aparellar  els protagonistes i els seus invents
Els neumàtics de cautxú Correcte
Coca-cola Correcte
Primer vol amb motor Correcte
Dinamita Correcte
Motor de benzina Correcte
Màquina de vapor Correcte
Teoria de la relativitat Correcte
Locomotora Rocket Correcte
Llançadora volant Correcte
Bombeta elèctrica Correcte

Retroacció


-----------------------------------

Començat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:36
EstatAcabat
Completat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:37
Temps emprat1 minut 35 segons
Qualificació10,0 sobre 10,0 (100%)
Retroacció
Perfecte

Pregunta 1

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El cartisme demanava
Trieu-ne una:
Correcte
Canvis polítics per protegir els obrers

Retroacció

Pregunta 2

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El final de la II Internacional va ser
Trieu-ne una:
Correcte
L'esclat de la I Guerra Mundial

Retroacció

Pregunta 3

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El ludisme pretenia
Trieu-ne una:
Correcte
La destrucció de les màquines

Retroacció

Pregunta 4

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El príncep Kropotkin defensava
Trieu-ne una:
Correcte
L’anarcocomunisme

Retroacció

Pregunta 5

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Els falansteris eren
Trieu-ne una:
Correcte
Eren el model de societat utòpica de Charles Fourier

Retroacció

Pregunta 6

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Els símbols més coneguts de la II Internacional van ser
Trieu-ne una:
Correcte
L'himne, l'1 de maig i la jornada laboral de 8 hores

Retroacció

Pregunta 7

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La "dictadura del proletariat" volia
Trieu-ne una:
Correcte
Imposar  per la força el model comunista

Retroacció

Pregunta 8

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La Comuna de Paris va ser
Trieu-ne una:
Correcte
L'esclat revolucionari de 1871

Retroacció

Pregunta 9

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La Primera Internacional va ser víctima
Trieu-ne una:
Correcte
De les greus divergències entre Marx i Bakunin

Retroacció

Pregunta 10

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Per "socialisme científic" entenem
Trieu-ne una:
Correcte
El conjunt de teories agrupades entorn al marxisme

Retroacció


------------------------------------

Començat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:39
EstatAcabat
Completat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:40
Temps emprat1 minut 11 segons
Punts9,0/9,0
Qualificació10,0 sobre 10,0 (100%)
Retroacció
Perfecte!

Pregunta 1

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La crisi bèl·lica de 1917 va facilitar l’esclat revolucionari a Rússia

Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 2

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Els nordamericans van tenir una intervenció molt discreta
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 3

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Polònia va augmentar les seves fronteres respecte a 1914
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 4

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La guerra es va caracteritzar per la seva violència
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 5

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Itàlia va entrar a la guerra al 1915 d’acord amb les aliances prebèl·liques
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 6

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La I Guerra Mundial va estar precipitada per un greu incident diplomàtic entre França i Alemanya
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 7

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El final de la guerra va resoldre definitivament els problemes que la van provocar
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 8

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Verdún i el Somme estan considerades dues batalles de moviment ràpides i efectives
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 9

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El Pla Schlieffen pretenia derrotar ràpidament a França atacant per Bèlgica
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció


-----------------------------------

Començat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:45
EstatAcabat
Completat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:47
Temps emprat1 minut 27 segons
Qualificació10,0 sobre 10,0 (100%)
Retroacció
Molt bé!

Pregunta 1

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Cartwright va ser el primer en
Trieu-ne una:
Correcte
Instal·lar una màquina de vapor en un teler mecànic

Retroacció

Pregunta 2

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La indústria tèxtil es va transformar
Trieu-ne una:
Correcte
D'un treball artesanal i sense capital en una fàbrica moderna

Retroacció

Pregunta 3

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Una economia de mercat es basa en
Trieu-ne una:
Correcte
Produir per vendre al mercat, que és el regulador de l’oferta i la demanda

Retroacció

Pregunta 4

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La revolució demogràfica va estar motivada per
Trieu-ne una:
Correcte
La disminució de la mortalitat

Retroacció

Pregunta 5

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Els gremis es van veure
Trieu-ne una:
Correcte
Afectats pel liberalisme econòmic, que va deixar-los sense funcions

Retroacció

Pregunta 6

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El patró or serveix per a
Trieu-ne una:
Correcte

Retroacció

Pregunta 7

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Una obligació és
Trieu-ne una:
Correcte
Una participació en el capital d'una empresa

Retroacció

Pregunta 8

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Stockton i Darlington van ser
Trieu-ne una:
Correcte
Les primeres localitats unides per una línia de ferrocarril

Retroacció

Pregunta 9

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La màquina de vapor de Watt té el seu origen
Trieu-ne una:
Correcte
En una màquina anterior de Newcomen

Retroacció

Pregunta 10

Correcte
Puntuació 1,0 sobre 1,0
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El Sistema Norfolk era
Trieu-ne una:
Correcte
Combinació de tècniques agràries que millora els rendiments

Retroacció


-----------------------------------

Començat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:52
EstatAcabat
Completat eldivendres, 10 octubre 2014, 10:54
Temps emprat1 minut 24 segons
Qualificació10,00 sobre 10,00 (100%)

Pregunta 1

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El canal de Panamà va permetre
Trieu-ne una:
Correcte
Comunicar el Pacífic amb l'Atlàntic

Retroacció

Pregunta 2

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Els grans protagonistes de la segona revolució industrial 
Trieu-ne una:
Correcte
Alemanya i Estats Units

Retroacció

Pregunta 3

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La "hulla blanca" era
Trieu-ne una:
Correcte
Aprofitar els salts d'aigua per produir energia elèctrica

Retroacció

Pregunta 4

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La competència entre les gran potencies industrials portaria a
Trieu-ne una:
Correcte
A l'imperialisme, al colonialisme i a la guerra

Retroacció

Pregunta 5

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

La indústria química és típica de la segona revolució industrial
Trieu-ne una:
Correcte
És un sector que es desenvolupa en aquest moment i sobretot a Alemanya

Retroacció

Pregunta 6

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El primer país que produir alumini en grans quantitats va ser
Trieu-ne una:
Correcte
Alemanya

Retroacció

Pregunta 7

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El primer vol amb motor d'un avió
Trieu-ne una:
Correcte
Uns germans americans, Wright, van aconseguir volar el 1903

Retroacció

Pregunta 8

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

Un càrtel és
Trieu-ne una:
Correcte
Una associació d’empreses per controlar el mercat

Retroacció

Pregunta 9

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El primer fabricant de cotxes en cadena va ser
Trieu-ne una:
Correcte
Henry Ford

Retroacció

Pregunta 10

Correcte
Puntuació 1,00 sobre 1,00
Marca la pregunta

Text de la pregunta

El taylorisme era
Trieu-ne una:
Correcte
La primera organització científica del treball

Retroacció


-----------------------------------

L2AM3_Adreces,vídeos i pel.lícules per consolidar continguts i procediments


Encara més per aprofundir i consolidar els continguts
Vídeos que us ajudaran a entendre millor els temes que hem tractat

1. Revolució industrial 

Revolució Industrial- A. Alonso

b) Primera revolucin-industrial-1227446086839112-8 from casuco
  
Revolución Industrial from Francisco Ayen



2. Sobre el moviment obrer
 Font: Jordi Manero
 
Podeu visualitzar la pel.lícula o bé llegir la novel.la  Oliver Twist

3. La I Guerra Mundial

Font: La Primera Guerra Mundial from jorgelagim
 
Podeu visualitzar la Pel.lícula: Senderos de Gloria
4.La Revolució Russa

 

----------------------------------
fin

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada