Lliurament 4
05/11/2014- 18/11/2014
Recursos (Material d'estudi)
Activitats d'avaluació
Per saber-ne més
Pla de treball
Història de la música i la dansa Bloc 1
Pla de treball del Lliurament 4
Contingut
1.Context i Caracaterístiques de la música medieval
2. Monodia religiosa: el cant gregorià
3. Monodia profana: trobadors i joglars
4. Polofonia religiosa i profana
4. Música instrumental
Orientacions
2. Monodia religiosa: el cant gregorià
3. Monodia profana: trobadors i joglars
4. Polofonia religiosa i profana
4. Música instrumental
Orientacions
Consultar el material del lliurament i el material de la secció Recursos de la matèria. També disposes del llibre de text.
2. Escoltar i comparar músiques de diferents cultures
3. Identificar la diferència de ritmes, melodies...
2. Escoltar i comparar músiques de diferents cultures
3. Identificar la diferència de ritmes, melodies...
Seqüència de Treball
- Llegeix el material d'estudi indicat en Recursos.
- Completa el qüestionari L1AC1 Qüestionari
- Tres intents
- Tres intents
- Realiza la tasca L4ACR1 Comentari de text
- Participa en el fòrum L4ACR2 Mapa conceptual
- Participa en el fòrum L4ACR3 Cerca música
- REalitza la tasca L4ACR4 Línia del temps
-------------------------------
Recull de materials interactius i vídeos
- Communion Gregorian chant
- Victimae (cant gregorià)
- Hortus musicus
- Chant gregorien
- Mano guidoniana
- Qui va inventar les notes musicals
- Medieval church modes modes medievals
- Changing functions of Gregorian chant (evolució del cant gregorià)
- Virelai structure
- Rondo structure
- Ballade structure
- Música medieval profana (videos)
- Bernard de Ventadorm
- Guillaume de Machaut
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/Communion.html
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/Victimae.html
http://ioc.xtec.cat/campus2/mod/resource/view.php?id=96520
http://ioc.xtec.cat/campus/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=21521
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/guido.html
http://www.edu365.cat/eso/faqs/musica/notes.htm
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/modes.html
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/chant.html
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/virelai.html
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/rondeau.html
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/ballade.html
http://ioc.xtec.cat/campus2/mod/resource/view.php?id=139012
http://www.patriciagray.net/Musichtmls/Flash/troubadours.html
http://ioc.xtec.cat/campus/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=21532
------------------------------
Els trobadors catalans
WEb amb informació sobre el moviment trobadoresc a Catalunya
Feu clic a l'enllaç http://www.xtec.cat/~malons22/trobadors/ per a obrir el recurs
------------------------------
------------------------------
L4ACR1 Comentari de text
Comenta el següent text, seguint les indicacions de com fer un comentari de text.
Contextualitzant-lo en l'època medieval i explica els termes o frases subratllats.
"De les quatre disciplines matematiques, totes excepte la música estan relacionades amb la consecució de la ventat, pero la música esta relacionada amb la moralitat. Cap altra cosa caracteritza més la naturalesa humana que el fet que pugui ser suavitzada pels modes suaus i enfurismada pels oposats. l aixo no es limita a professions o a edats particulars, sinó que totes les professio.ns i els infants, joves i vells se senten units per un sentiment espontani envers els modes musicals, de tal forma que no existeix edat que no es deleixi per la música. D' aquí es pot deduir el que digué Plató, que I'anima de l'univers està unida per la concordia musical...
El poder de I'art de la música va arribar a ser tan evident a través dels estudis dels antics filòsofs, que els pitagòrics acostumaven a aIliberar-se dels problemes de cada día amb certes melodies que els produien una gran pau, i de la mateixa manera, en llevar-se, dissipaven la peresa produida per la son amb altres melodies diferents ja que sabien que tota I'estructura de I'anima i del cos està unida per l'harmonia musical."
El poder de I'art de la música va arribar a ser tan evident a través dels estudis dels antics filòsofs, que els pitagòrics acostumaven a aIliberar-se dels problemes de cada día amb certes melodies que els produien una gran pau, i de la mateixa manera, en llevar-se, dissipaven la peresa produida per la son amb altres melodies diferents ja que sabien que tota I'estructura de I'anima i del cos està unida per l'harmonia musical."
Boeci: De lnstitutione Música
--------------------------------
L4ACR2 Mapa conceptual música medieval
Elabora un mapa conceptual que reflexi les característiques principals de la música medieval.
Envia l'adreça url en aquest fòrum
---------------------------
L4ACR3 Cerca de música medieval
Cerca a la xarxa una peça de música medieval ( mp3, wav, video...) envia l'adreça des d'on es pot escoltar l'exemple i comenta les característiques principals del tipus de música que has seleccionat.
-----------------------------
L4ACR4 Línia del temps música medieval
Per aquesta quinzena has de crear una nova la línia del temps sobre la música medieval on quedin reflectits l'evolució d'aquest període, els compositors més importants i obres més representatives.
Nota: pots fer-la amb Dipity o TimeRime
-------------------------------
fin
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada